Customer is a King !?
One problem in Japan lately is............ Customers are too strong in the hospitality industry ..... Some customers think「Customer is a king !!」and they make unreasonable complains at shops, restaurants or hotels ....etc. I wonder since when it is like this....... it is so sad.....
We can't love everybody, everybody can't love us!
I wonder if those Japanese complainers would help or give a hand to anyone needing help? or offer their seat in the train or bus to someone in need...???
Often what I see..... is people who offer their seats are mostly foreigners.
A little courtesy doesn't hurt anybody!!
お客様は神様のはき違い
お客様は神様のはき違い増える高齢者クレーマー、悩むサービス業の若者たち
記事より↓
増える高齢者クレーマー、悩むサービス業の若者たち
http://blogos.com/article/281397/?p=1
https://hotelista.jp/column/hotel-in-usa/1213044.html
お客様は神様ですの勘違いが日本を駄目にする
寝たふりとかをしてないのだろうか?http://blogos.com/article/281397/?p=1
https://hotelista.jp/column/hotel-in-usa/1213044.html
お客様は神様ですの勘違いが日本を駄目にする
日本、こんなに酷くなっちゃったの???
こういう人達は、電車やバスでお年寄りに席を譲ってあげられるのだろうか?
電車の中で、お年寄りに席を譲っているのは、私が見た限りでは殆ど外国人だった。
道で困っている人に話しかけて、助けてあげる事はするのだろうか???